Προς
Το Δ.Σ. του
Σ.Ι.Σ.Α.Μ. Ν. Μαγνησίας
Συνάδελφοι,
Σας κάνω γνωστό ότι διαπίστωσα την εκτέλεση παράνομων επισκευών
οχημάτων στην περιοχή ………………………….….. του Νομού Μαγνησίας,
στην οδό …………… ………………………. ………..……. αριθμό ………..…
.……. ΤΚ …………..……. εκεί εκτελούνται εργασίες .............………………..………………………………………………………………………………………
……………………………..……....................................................………………
……………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………..
χωρίς ..……………………………………………………………………..
……..………………………………………………………………………
………..…………........…..………………………………………………..
Εργάζεται /ονται παράνομα οι / ο .…………….……………..………….. …………………………………………………………………………..…
Απασχολώντας ανασφάλιστο προσωπικό ……………...………………… ……………………………………………………………..………………………………………………………………………………….
Τέλος ………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………..
Συνάδελφοι, ενεργήσετε τα προβλεπόμενα.
Βόλος …..…/………/…….…..
Ονοματεπώνυμο ……………………………………….
Υπογραφή ……………………………………………..
Αρ. πρ.: 4091/090412
Ημ/νια : 09/04/2012
ΠΡΟΣ
Επιμελητήριο Μαγνησίας
Δημητριάδος 176, 38221
Τηλ. 2421023271, Φαξ 2421031211
Τ.Θ. 1016
Υπόψη Δ.Σ.
Κοιν.: Σπανό Μιχαήλ &
Μπαρμπάκο Γεώργιο
ΘΕΜΑ : Ζητήματα λειτουργίας συνεργείων επισκευής οχημάτων.
Κυρίες Κύριοι,
Κάθε χρόνο γίνεται όλο και πιο έντονο το πρόβλημα της πειρατείας στο κλάδο μας καθώς
είμαστε ένας κλάδος στον οποίο η εφορία πραγματοποιεί την έναρξη επιτηδεύματος χωρίς να ζητάει παράλληλα και τις νομιμοποιητικές άδειες (ήτοι άδεια λειτουργίας και άδεια άσκησης επαγγέλματος).
Ειδικότερα : Ως ο ασφαλέστερος και εγκυρότερος τρόπος πάταξης της παράνομης επισκευής θα ήταν, εάν η εφορία προκειμένου να εκδώσει σε ένα υποψήφιο επαγγελματία του χώρου την έναρξη επιτηδεύματος, να ζητούσε προηγουμένως την άδεια λειτουργίας του συνεργείου.
Αυτό όμως δεν γίνεται, ενώ για άλλους κλάδους ισχύει, γιατί τα συνεργεία αυτοκινήτων εξαιρούνται. Με τις πλημμελείς νομικές μας γνώσεις και όσο μπορούμε εμείς να το ψάξουμε βρήκαμε ότι αυτό στηρίζεται στο νόμο 3325/2005 και στην διευκρινιστική εγκύκλιο του υπουργείου οικονομικών 1031339/43/ΔΜ-Β. *(επισυνάπτονται για εξυπηρέτηση σας).
Με μια δεύτερη ανάγνωση αυτών των κειμένων έχουμε να κάνουμε τις παρακάτω παρατηρήσεις: Στη δικαιοδοσία του παραπάνω νόμου ανήκουν βιομηχανίες, βιοτεχνίες και επαγγελματικά εργαστήρια που υπάγονται στο Υπουργείο Ανάπτυξης και αδειοδοτούνται από αυτό. Συνεπώς ορθά σύμφωνα με το άρθρο 3 παράγραφος 2γ) τα συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων, μηχανημάτων έργων, καθώς και αγροτικών μηχανημάτων δεν υπάγονται στις διατάξεις αυτού του νόμου, διότι υπάγονται στον γνωστό σε εμάς νόμο 1575/85 που ορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων αυτοκινήτων που υπάγονται στο Υπουργείο Μεταφορών. Άλλωστε εάν τα συνεργεία αυτοκινήτων έπρεπε να υπακούουν και στους δύο παραπάνω νόμους θα έπρεπε να αδειοδοτούνται και από τα δύο υπουργεία πράγμα παράλογο.
Κατόπιν των παραπάνω είναι προφανές ότι και η προαναφερόμενη διευκρινιστική εγκύκλιος του Υπουργείου Οικονομικών λογικά δεν αναφέρεται στα συνεργεία αυτοκινήτων, τα οποία όμως δεν απαλλάσσονται από την υποχρέωση έκδοσης άδειας λειτουργίας από άλλο όμως υπουργείο και άλλο νόμο.
Συνεπώς εκείνο που χρειάζεται είναι να επιδιωχθεί να εκδοθεί νέα ή συμπληρωματική διευκρινιστική εγκύκλιος του Υπουργείου Οικονομικών προς τις Δ.Ο.Υ. όλης της χώρας, σύμφωνα με την οποία να απαιτείται η προσκόμιση της άδειας λειτουργίας προκειμένου να χορηγηθεί βεβαίωση έναρξης ή μεταβολής εργασιών.
Η παραπάνω υποχρέωση όχι μόνο δεν αντίκειται σε κανένα νόμο, παρά αντιθέτως εφαρμόζει πλήρως την κείμενη νομοθεσία.
Εάν όμως γίνει κατορθωτό αυτό που εμείς εισηγούμαστε και το οποίο και σύννομο είναι και επιπλέον νομοθετική ρύθμιση δεν χρειάζεται, θα έχουμε καταφέρει ένα σημαντικό πλήγμα κατά της πειρατείας του κλάδου. Τέλος επειδή ήδη πολλά συνεργεία έχουν κάνει έναρξη στις Δ.Ο.Υ. χωρίς την άδεια λειτουργίας (εξ υπαιτιότητας της πλημμελούς εφαρμογής των νόμων από πλευράς του υπουργείου οικονομικών) τώρα για να διορθωθεί το πρόβλημα θα πρέπει να απαιτείται η προσκόμιση της άδειας λειτουργίας και κατά τη θεώρηση βιβλίων και στοιχείων των ήδη λειτουργούντων συνεργείων.
Τέλος για όσο διάστημα η πρόταση μας προσκρούει στα γραφειοκρατικά εμπόδια της κεντρικής διοίκησης, ζητούμε από το Επιμελητήριο Μαγνησίας να μην εγγράφει νέα μελή του κλάδου μας χωρίς την προσκόμιση της άδειας λειτουργίας, πράγμα που ήδη γίνεται σε άλλους νομούς της χώρας από τα κατά τόπους Επιμελήτρια.
Ακόμη ένα άλλο θέμα για το οποίο χρειαζόμαστε την βοήθεια σας είναι αυτό της ένταξης των συνεργείων στα ΕΣΠΑ. Ο κλάδος της επισκευής των οχημάτων (σε όλους τους κωδικούς ΚΑΔ) που εκπροσωπούμε έχει ωφεληθεί σε πολύ μικρό ποσοστό από σχετικά προγράμματα, τόσο στον τομέα ανταλλακτικών (εμπόριο) όσο και στον τομέα της επισκευής (παροχή υπηρεσιών). Μετά από μεγάλες πιέσεις της Διοίκησης προς τους αρμόδιους φορείς καταφέραμε να εξασφαλίσουμε για πρώτη φορά το δικαίωμα της συμμέτοχης του κλάδου στο Γ’ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ (2000-2006) ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ” ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ” το οποίο έτυχε της αναμενόμενης υποδοχής από το κλάδο μας. Αυτό δείχνει αφενός μεν την μεγάλη ανάγκη, αφετέρου την μεγάλη δυνατότητα απορρόφησης των επενδύσεων με σκοπό την ανάπτυξη. Βέβαια και σε αυτή την φάση εξαιρεθήκαμε από την επιδότηση της μετεγκατάστασης παρόλο που τα συνεργεία επισκευής ανά την Ελλάδα διώκονται συστηματικά προς πιο αποκεντρωμένες περιοχές, δεν καταφέραμε την εξασφάλιση της συμμετοχής μας στη Δράση 2.12.6, «Ενίσχυση της μετεγκατάστασης επιχειρήσεων σε ΒΙΠΕ, ΒΙΠΑ, ΒΙΟΠΑ, Τεχνοπόλεις ή άλλες μορφές ΒΕΠΕ», του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητας (ΕΠΑΝ) παρ’ όλες τις μεγάλες και διαρκείς ανάγκες.
Επειδή κάθε χρόνο ανακαλύπτουμε εκ των υστέρων ότι τα συνεργεία εξαιρούνται συστηματικά από σχετικές προκηρύξεις, ζητούμε να μεριμνήσετε ώστε να εξασφαλιστεί η συμμετοχή των επιχειρήσεων του κλάδου σε μελλοντικές προκηρύξεις που θα μας αφορούν, γιατί σας υπενθυμίζουμε πως ο επισκευαστικός κλάδος αντιμετωπίζει τις συγκριμένες οικονομικές συγκυρίες με τα τελευταία ψήγματα γενναιότητας που του έχουνε απομείνει, άλλωστε οι μελέτες έχουν δείξει ότι οι επενδυτικές κινήσεις αυτού του κλάδου όχι μόνο διατηρούν θέσεις εργασίας αλλά δημιουργούνται και νέες που τόσο τις έχει ανάγκη ο τόπος μας.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για όποια για τις ενέργειες σας.
Από το Δ.Σ.
Με εκτίμηση
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Χ. ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ Κ. ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ
Αρ. πρ.: 4081/140312
Ημ/νια : 14/03/2012
ΠΡΟΣ
Τον Αξιότιμο Βουλευτή Μαγνησίας &
Πρόεδρο Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής
Προστασίας Περιβάλλοντος
Κύριο Καρτάλη Κων/νο
Ιάσονος 98, 382 21 Βόλος
Τηλ.: 2421034561
Φαξ: 2421097300
ΘΕΜΑ : Ζητήματα λειτουργίας συνεργείων.
Αξιότιμε κύριε Βουλευτά,
Θεωρούμε ότι το ανανεωμένο σας ενδιαφέρον για τα προβλήματα του κλάδου μας δεν είναι συμπτωματικά για άλλη μια φορά εντός του πλαισίου της προεκλογικής λογικής, διαφορετικά θα αναγκαστούμε να αναρωτηθούμε ευλόγως, γιατί ποτέ δεν ολοκληρώθηκε καμία από τις μέχρι τώρα προτάσεις μας για τα επί σειρά ετών φλέγοντα προβλήματα του κλάδου μας (σε περίπτωση που επιφυλάσσεστε, ανατρέξτε στην επί σειρά ετών αλληλογραφία μας).
Θα σας επαναλάβουμε για άλλη μια φορά λοιπόν κάποια από τα παλαιά μας αιτήματα τα οποία μένουν ως έχουν εδώ και χρόνια π.χ. η πάταξη πειρατείας, και άλλα που όχι μόνο δεν βελτιώθηκαν αλλά χειροτέρεψαν όπως η Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων (Κ.Ε.Κ.) και νεοαποκτηθέντα προβλήματα όπως η χοροθέτηση της υγραεριοκίνησης.
Για την δική σας διευκόλυνση διαχωρίζουμε τα ζητήματα ανά υπουργείο ξεκινώντας με τα θέματα που άπτονται της αρμοδιότητας του Υπουργείου Μεταφορών και αναλύονται τα 1)Κ.Ε.Κ. 2) Υγραεριοκίνηση 3) Βιβλίο Συντήρησης Οχήματος & 4) Κάρτα Ελέγχου Θορύβου.
Στην συνέχεια για το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής αναλύεται το θέμα των χρήσεων γης και για το Υπουργείο Οικονομικών αναλύεται το πρόβλημα της παράνομης επισκευής και φοροδιαφυγής – εισφοροδιαφυγής.
Α. Ζητήματα Υπουργείου Μεταφορών Υποδομών & Δικτύων
1. Σχετικά με την Κ.Ε.Κ. έχουν μείνει ανεφάρμοστα τα άρθρα του νόμου περί ‘Φορέα Εποπτείας Κ.Ε.Κ. και Αντικατάστασης Καταλυτών’ καθώς και των ανταποδοτικών εσόδων της Κ.Ε.Κ. για επιμόρφωση των ιδιοκτητών συνεργείων. Όχι μόνο δεν έχει δημιουργηθεί ο φορέας εποπτείας που εδώ και χρόνια ζητάμε, αλλά πολύ πρόσφατα επί της θητεία σας η Κ.Ε.Κ. παραχωρήθηκε κατά το ήμισυ στα Ι.Κ.Ε.Τ.Ο. με τη ρύθμιση που προωθήσατε σύμφωνα με την οποία το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου των Κ.Τ.Ε.Ο. (και Ιδιωτικών) υπέχει και θέση Κ.Ε.Κ. για ένα χρόνο. Από αυτή την τροποποίηση δημιουργήθηκαν τα εξής επιπλέον προβλήματα:
α) Πολλοί ιδιοκτήτες οχημάτων λόγω άγνοιας της νέας ρύθμισης τυχαίνει να πληρώνουν δύο φορές την Κ.Ε.Κ., πρώτα στο συνεργείο ή στο Κ.Τ.Ε.Ο. (που πάνε μόνο για τον λόγο αυτό) και μια δεύτερη φορά κατά τον τεχνικό έλεγχο στο Κ.Τ.Ε.Ο. εφόσον οι ημερομηνίες λήξης Κ.Ε.Κ. και Κ.Τ.Ε.Ο. δεν συμπίπτουν.
β) Ο θεσμός της Κ.Ε.Κ. αυτός καθαυτός χάνει την περιοδικότητα του και τον ρυθμό του, (γίνεται μια φορά κάθε δεύτερο χρόνο) πράγμα που δημιουργεί μια γενική αναστάτωση στις ήδη υπάρχουσες συνήθειες των οδηγών αλλά ενδεχομένως και των ελεγκτικών μηχανισμών.
γ) Παρότι το πνεύμα του νομοθέτη ήταν σωστό, ώστε οι οδηγοί να μη διπλοπληρώνουν για μια παροχή υπηρεσίας (τον έλεγχο καυσαερίων) στην πράξη το όφελος εξανεμίστηκε, διότι η πλειοψηφία των Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. βρήκαν την αφορμή για να αναπροσαρμόσουν την τιμή του ελέγχου ώστε μην χαθεί το συγκεκριμένο έσοδο.
δ) Ο οδηγός εξαναγκάζεται έμμεσα να κατευθυνθεί στα Κ.Τ.Ε.Ο. για μια υπηρεσία που μπορεί να την έχει από τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία έκδοσης. Ομοίως η όλη διαδικασία τείνει να ελεγχθεί πλήρως από τα Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. που θα έχουν στην κατοχή τους τις ημερομηνίες λήξης των υποχρεώσεων (Κ.Ε.Κ. – Ι.Κ.Τ.Ε.Ο.) του κάθε οχήματος.
ε) Η εξέλιξη του θεσμού υπό τις υπάρχουσες ρυθμίσεις δείχνει απαξιωτική και φθίνουσα και απέχει πολύ από τον αρχικό σκοπό για περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Για όλους τους παραπάνω λόγους προτείνουμε την παρακάτω τροποποίηση στον θεσμό: Όταν ένα όχημα προσέρχεται για τακτικό Τεχνικό Έλεγχο στα Κ.Τ.Ε.Ο., να υποχρεούται σε έλεγχο καυσαερίων και έκδοση Κ.Ε.Κ. μόνο εάν δεν είναι εφοδιασμένο με ισχύουσα Κ.Ε.Κ., σε διαφορετική περίπτωση να μην ελέγχεται στα καυσαέρια. Άλλωστε εκ του νόμου, δυνατότητα διάγνωσης, ρύθμισης και επισκευής για επανόρθωση των εκπεμπόμενων καυσαερίων έχει μόνο ο αδειοδοτημένος επισκευαστής (μηχανικός και ηλεκτρολόγος). Μια τέτοια ρύθμιση έχει τα παρακάτω πλεονεκτήματα:
α. Ανεξαρτητοποιείται ο θεσμός της Κ.Ε.Κ. από τον υπόλοιπο τεχνικό έλεγχο αποκαθιστώντας έτσι την ξεχωριστή του βαρύτητα και σοβαρότητα.
β. Αποφεύγονται οι διπλοί έλεγχοι και οι διπλοχρεώσεις.
γ. Ο θεσμός αποκτά μια περιοδικότητα η οποία δεν θα συνδέεται απαραίτητα με την περιοδικότητα του τεχνικού ελέγχου, αυτονομείται δηλαδή και δεν ‘κρέμεται’ στην ουρά του τεχνικού ελέγχου.
δ. Λόγω της διαφοροποίησης στη διάρκεια του τεχνικού ελέγχου στα Κ.Τ.Ε.Ο. (με τα καυσαέρια ή χωρίς) θα δοθεί η δυνατότητα κλιμακωτής χρέωσης ανάλογα με την παρεχόμενη υπηρεσία.
ε. Δίνεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος το δικαίωμα της επιλογής.
στ. Ας μην ξεχνάμε ότι ο απώτερος σκοπός του μέτρου είναι ο περιορισμός της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Συνεπώς το μέτρο οφείλει να είναι απλό στην εφαρμογή του ώστε να κυλά απρόσκοπτα.
Τελευταίο αλλά καθόλου ασήμαντο είναι το ζήτημα τις τιμής της Κ.Ε.Κ. Ο εξοπλισμός που απαιτείται για την έκδοση Κ.Ε.Κ. από ένα συνεργείο, ουδέποτε αποσβένεται αλλά καταντά και ζημιογόνος για την επιχείρηση γιατί δεν είναι μόνο η έκδοση της κάρτας αλλά και η ρύθμιση των καυσαερίων που είναι χαμένες εργατοώρες. Είναι ένας αναγκαστικός εξοπλισμός στα πλαίσια της όσο το δυνατό καλύτερης εξυπηρέτησης των πελατών μας, αλλά και για την συμμετοχή του κλάδου του αυτοκινήτου στην προστασία του περιβάλλοντος από την μόλυνση των εκπομπών του αυτοκινήτου. Αυτό άλλωστε είναι γενικώς παραδεκτό τόσα χρόνια τώρα, το πόσο μεγάλη είναι η προσφορά μας στον τομέα αυτό.
Τέλος, έχουμε ήδη ζητήσει μαζί με τα προαναφερθέντα και μια αμελητέα αύξηση της τιμής της Κ.Ε.Κ. η οποία να ανταποδοθεί σε 2 διαφορετικές κατευθύνσεις. Η πρώτη είναι καθαρά λογιστική και αφορά την σταδιακή απόσβεση του εξοπλισμού και είναι ένα εκ των πραγμάτων μη αμφισβητήσιμο αίτημα και η δεύτερη αφορά στην μοναδική ευκαιρία της υποστήριξης (επιτέλους) του θεσμού της Ομοσπονδίας μέσω μιας υποτυπώδους εισφοράς ανά κάρτα 0,10€ ενσωματωμένη στο παράβολο του δημοσίου κατά την αγορά των καρτών.
-----
2. Είδαμε στην Ελλάδα μια ειδικότητα να έχει όλες τις προϋποθέσεις να ανθήσει, δημιουργώντας παράλληλα οφέλη, αλλά ήρθε και πάλι ο Νομοθέτης να αποτρέψει την ανάπτυξη αυτή. Αναφερόμαστε στην υγραεριοκίνηση και παρ’ όλη την μεγάλη ανάγκη να περιοριστεί η γραφειοκρατία, διαπιστώνουμε ότι οι μηχανισμοί σχετικά με αυτό το θέμα χειροτερεύουν όλο και πιο πολύ την διαδικασία με αποτέλεσμα:
α. Να απαιτείται νέα άδεια λειτουργίας ενώ υφίσταται.
β. Να απαιτείται πυρίμαχος χωρικός διαχωρισμός μέσα στα λειτουργούντα συνεργεία που δεν εξυπηρετεί σε τίποτα διότι κατά την διαδικασία μετατροπής γίνεται μόνο η εγκατάσταση των εξαρτημάτων, η δε πλήρωση με αέρια καύσιμα και ο έλεγχος γίνονται σε χώρο εκτός του συνεργείου.
γ. Σχετικά με την ασφάλεια ισχύουν ήδη κανόνες πυρόσβεσης και μάλιστα αυστηροί. Οι πιθανότητες ανάφλεξης είναι ίδιες με αυτές της βενζίνης σε αέρια μορφή.
δ. Τα ήδη κυκλοφορούντα –και πληρωμένα- με υγραέριο οχήματα επισκευάζονται νόμιμα σε κάθε μορφής συνεργείο για επισκευές χωρίς περιορισμούς. Προς τι λοιπόν ο διαχωρισμός από το υπόλοιπο συνεργείο κατά την εγκατάσταση;
ε. Διατηρούμε βάσιμες υποψίες πως γίνονται παράνομες τοποθετήσεις συστημάτων υγραεριοκίνησης σε οχήματα σε όλη την Ελλάδα. Για αυτή την παράνομη και επικίνδυνη δραστηριότητα ευθύνονται ορισμένες εταιρίες ανά την Ελλάδα οι οποίες έναντι αμοιβής υπογράφουν καθημερινά τα νομιμοποιητικά έγγραφα και τα αποστέλλουν ταχυδρομικά στον ενδιαφερόμενο χωρίς καν να έχουν δει το όχημα στο οποίο έγινε η μετατροπή. Το εν λόγω όχημα εμφανίζεται ταυτόχρονα ως εισερχόμενο σε κάποιο συνεργείο της περιφέρειας (όπου πράγματι γίνεται η μετατροπή) και στο συνεργείο της εταιρείας της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης (για να γίνει η νομιμοποίηση).
Εάν οι υπηρεσίες, ελέγξουν τα βιβλία εισερχομένων οχημάτων και τα υπόλοιπα παραστατικά θα εντοπιστούν πως ελάχιστα άτομα (που έχουν το δικαίωμα υπογραφής) βρίσκονται μέσα σε 24 ώρες σε όλη την Ελλάδα αλλά και τις επιχειρήσεις από τις οποίες περνούν καθημερινά ορδές οχημάτων που εμφανίζονται και αυτά ταυτόχρονα σε δύο μέρη.
Επειδή εμείς αγνοούμε τη τεχνολογία που επιτρέπει την ταυτόχρονη φυσική παρουσία ανθρώπων και οχημάτων σε περισσότερα του ενός μέρη, παρακαλούμε να μεσολαβήσετε για την διαλεύκανση αυτού του οργίου παρανομίας, φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής.
Εξαιτίας όλου αυτού του δυσλειτουργικού πλαισίου παρ’ ότι έχει περάσει ένας χρόνος από την έναρξη ισχύος του νέου νομοθετικού πλαισίου για την υγραεριοκίνηση, δυστυχώς το αντικείμενο αυτό δεν έχει απελευθερωθεί από τα χέρια ενός ολιγοπωλίου που εμποδίζει τον ανταγωνισμό να λειτουργήσει στα θεμιτά - νόμιμα επίπεδα. Έτσι λοιπόν καταλήγουμε να λυμαίνονται την αγορά εισαγωγείς συστημάτων υγραεριοκίνησης που υπογραφούν έναντι αμοιβής ανά την επικράτεια, χωρίς να ελέγχουν το τροποποιημένο όχημα προκειμένου να περνάει τους τεχνικούς ελέγχους (Κ.Τ.Ε.Ο.) Πιθανότατα δε, δεν τιμολογούν τα έσοδα αυτά με αποτέλεσμα την τεράστια απώλεια φορολογικών εσόδων.
Μετά από όλα τα παραπάνω, είναι προφανές ότι οι πραγματικές ανάγκες δεν σχετίζονται με τον περιττό διαχωρισμό των επισκευαστικών χώρων αλλά προτείνουμε:
α. Εντός του λειτουργούντος συνεργείου να οριστεί το σημείο όπου θα γίνονται οι μετατροπές και να προστεθεί ανιχνευτής αερίου και να ενισχυθεί ο εξαερισμός (αν και δεν χρειάζονται καθώς το όχημα δεν έχει αέριο).
β. Κάθε όχημα που θα υπόκειται σε μετατροπή να προσέρχεται για έλεγχο στις υπηρεσίες συνοδευόμενο από τα παραστατικά πώλησης εξαρτημάτων και παροχής υπηρεσιών προκειμένου να σταματήσει η ανεξέλεγκτη πλέον πειρατεία που επέτρεψε να θησαυρίσουν δυο με τρείς επιτήδειοι ανά την Ελλάδα.
Έτσι ο κλάδος απαλλάσσεται από τεράστια έξοδα που δεν εξυπηρετούν σε τίποτα και δεν ωφελούν κανένα. Θα αδειοδοτηθούν άμεσα οι ενδιαφερόμενοι που έχουν τώρα σκαλώσει φυσικά με τις όλες τις προϋποθέσεις που ισχύουν για την λειτουργία ενός συνεργείου, θα εκτονωθεί η ανεργία που μαστίζει τον κλάδο και θα αποδοθούν στην εθνική οικονομία όλα τα τωρινά διαφυγόντα έσοδα. Ακόμη σας ενημερώνουμε ότι σε πρόσφατη επαφή μας με τον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μάκη Βορίδη στον οποίο μεταφέραμε τα παραπάνω, προσκομίσαμε και σχετικά στοιχεία από άλλες επαγγελματικές οργανώσεις της Ε.Ε., όπως γνωμοδότηση από την AIRC (παγκόσμια ομοσπονδία επισκευαστών αυτοκινήτων), η οποία συμμετέχει ενεργά στη διαμόρφωση της κοινοτικής νομοθεσίας, η οποία αναφέρει ότι δεν υφίσταται σήμερα ειδική κοινοτική νομοθεσία που να ρυθμίζει το ζήτημα των συνεργείων επισκευής και συντήρησης συστημάτων υγραερίου και φυσικού αερίου και της χωροθέτησης τους, διότι δεν έχει κριθεί απαραίτητη η ειδικότερη ρύθμισή τους σε σχέση με τις λοιπές κατηγορίες συνεργείων πολλώ δε μάλλον, δεν υφίσταται νομοθεσία στην Ε.Ε. και στα κράτη - μέλη, που να απαιτεί την ύπαρξη διακριτού – κλειστού χώρου σε σχέση με το όλο επαγγελματικό εργαστήριο – συνεργείο.
---
3. Παρόλο που οι προτάσεις μας πέφτουν στο κενό χρόνια τώρα, δεν έχουμε σταματήσει να γεννάμε νέες ιδέες. Έχουμε άλλη μια σημαντική πρόταση που θα ωφελήσει πρωτίστως τον κρατικό μηχανισμό, στη συνέχεια τον καταναλωτή (ιδιοκτήτη οχήματος) και τέλος τον νόμιμο επισκευαστή οχημάτων. Προτείνουμε την καθιέρωση ενός Βιβλίου Συντήρησης Οχήματος. Το Βι.Σ.Ο. θα πρέπει να συνοδεύει το εκάστοτε όχημα παντού όπως στο Κ.Τ.Ε.Ο. στον τυχαίο έλεγχο πεδίου αλλά και στο τυχόν ατύχημα και σε αυτό θα αναγράφονται όλες οι επιθεωρήσεις – επεμβάσεις – επισκευές – αντικαταστάσεις εξαρτημάτων με βάση της προδιαγραφές του κατασκευαστή αλλά και τις ανάγκες από τη χρήση (όπως η αντικατάσταση των ελαστικών). Το συγκεκριμένο βιβλίο θα υπογράφεται κάθε φορά από τον επισκευαστή και τον ιδιοκτήτη και θα αποτελεί το ‘βιογραφικό’ συντήρησης του οχήματος. Τα βιβλία που φέρουν σήμερα τα οχήματα, είναι εν μέρει ενημερωμένα αναλόγως της οργανωτικότητας των ιδιοκτητών αλλά και των επισκευαστών. Εξυπακούεται ότι οι παράνομοι επισκευαστές αλλά και οι ασυνεπείς συνάδελφοι ουδέποτε συμπληρώνουν, σφραγίζουν, υπογράφουν βιβλία. Εμείς ως επισκευαστές αντιλαμβανόμαστε αυτή την πρόταση ως το Α & Ω της οδικής ασφάλειας, παράλληλα αποφεύγεται η εισφοροδιαφυγή, η φοροδιαφυγή αλλά πατάσσεται και η παράνομη επισκευή. Όποτε θελήσετε δυνάμεθα να σας υποβάλουμε πρότυπο μορφής του βιβλίου αυτού, με όλα τα πεδία που θα πρέπει να ενημερώνονται με βάση την παραπάνω πρόταση.
----
4. Όσον αφορά στην Κάρτα Έλεγχου Θορύβου (Κ.Ε.Θ.) (νόμος 3897 - ΦΕΚ Α’ 208 10/12/2010, άρθρο 6) έχουμε να προτείνουμε τα παρακάτω:
Το μέτρο αυτό για να έχει επιτυχία θα πρέπει και να μπορεί να εφαρμοστεί, να υπάρχουν δηλαδή σε κάθε πόλη ένας ικανοποιητικός αριθμός χώρων επισκευής που να πληρούν τις προϋποθέσεις. Με αυτή τη σκέψη προτείνουμε να δοθεί, με την εκδοθησόμενη Υπουργική Απόφαση, η εξουσιοδότηση του ελέγχου θορύβου και της έκδοσης της Κ.Ε.Θ. στα νομίμως αδειοδοτημένα συνεργεία επισκευής και συντήρησης μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων που διαθέτουν ελάχιστη ωφέλιμη επιφάνεια 40 τ.μ. για τη διενέργεια του ελέγχου θορύβου εντός του χώρου των ως άνω συνεργείων. Εξάλλου, τα υφιστάμενα σύγχρονα μέσα ελέγχου θορύβου οχημάτων (όργανα ακριβείας κατά τα διεθνή πρότυπα) επιτρέπουν την ασφαλή και ακριβή μέτρηση της ηχοστάθμης των μοτοσικλετών εντός περιορισμένου κλειστού χώρου. Σημειωτέον ότι πειραματικές δειγματοληπτικές μετρήσεις που διενεργήθηκαν με πιστοποιημένα όργανα σε συνεργεία του κλάδου μας, επιφάνειας από 30 - 80 τ.μ., καθώς και σε μη στεγασμένους χώρους και τα συγκριτικά αποτελέσματα αυτών κατέδειξαν ότι υφίστανται αμελητέες αποκλίσεις από τις μετρήσεις σε ιδανικές συνθήκες (από 0 έως 2 %).
Β. Ζητήματα Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
1. Σχετικά με τις τόσο πονεμένες πολεοδομικές διατάξεις που στοιχειώνουν τον επισκευαστικό κλάδο ανά την επικράτεια, παρατηρούμε στο προωθούμενο σχέδιο προεδρικού διατάγματος ‘Σχέδιο Χρήσεων Γης 2011, 19.12.2011, ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ «ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ» (http://www.opengov.gr/minenv/wp-content/uploads/downloads/2011/12/xriseis_gis-19-12-2011-pdf.pdf) ότι υφίστανται ελλείψεις και αβλεψίες όσον αφορά τόσο στις κατηγορίες των συνεργείων (δεν γίνεται καμία αναφορά στα συνεργεία μηχανημάτων έργων και αγροτικών μηχανημάτων) όσο και στις ειδικότητες των συνεργείων (π.χ. τα μηχανουργεία δεν είναι συνεργεία). Επίσης, με έκπληξη παρατηρούμε ότι σε περιοχές όπου επιτρέπονται βιοτεχνικές – βιομηχανικές εγκαταστάσεις ή επιτρέπονται δραστηριότητες που έχουν άμεση σχέση με το αυτοκίνητο (π.χ. στάθμευση, πρατήρια υγρών καυσίμων, Ι.Κ.Τ.Ε.Ο., εμπορευματικοί σταθμοί αυτοκινήτων κλπ.), ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ τα συνεργεία αυτοκινήτων. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι στις τροποποιήσεις των Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων του Δήμου μας (άλλα και πολλών άλλων Δήμων της Χώρας), τα συνεργεία αυτοκινήτων εξαιρούνται από περιοχές με χρήση Γενικής κατοικίας και Πολεοδομικού Κέντρου, ειλικρινά προβληματιζόμαστε ΓΙΑΤΙ ο επισκευαστικός κλάδος υφίσταται τόσο άδικες εξαιρέσεις. Γνωρίζουμε πως δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεστε αποδέκτης αυτής της ερώτησης αλλά η επανάληψη δεν οφείλεται σε ψυχαναγκαστική γκρίνια αλλά σε πραγματικό πρόβλημα που ζημιώνει πραγματικούς ανθρώπους.
Στη συνέχεια και για την καλύτερη ενημέρωση σας, ακολουθούν σχόλια και παρατηρήσεις κατ' άρθρο για το σύνολο του σχεδίου του προεδρικού διατάγματος. ‘Σχέδιο Χρήσεων Γης 2011, 19.12.2011, ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ, «ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ»
Άρθρο 1 Κατηγορίες χρήσεων, παράγραφος Β. ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΡΗΣΕΩΝ, Β.Ι. Κύριες χρήσεις
αναφέρεται:
20. Συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων (συμπεριλαμβάνονται οι μοτοσυκλέτες και μοτοποδήλατα).
Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής:
20. Α. Συνεργεία επισκευής και συντήρησης συνήθων οχημάτων
Β. Συνεργεία επισκευής και συντήρησης βαρέων οχημάτων
Γ. Συνεργεία επισκευής μηχανημάτων έργων (ΣΕΜΕ)
Δ. Συνεργεία επισκευής αγροτικών μηχανημάτων
Η συγκεκριμένη αντικατάσταση προτείνεται, καθώς θα πρέπει να οριστούν με σαφήνεια οι κατηγορίες των οχημάτων και των συνεργείων επισκευής και συντήρησης. Ειδικότερα: Σύμφωνα με το Ν. 3710/2008 (ΦΕΚ/216/Α΄/23-10-2008) τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων διακρίνονται σε δύο (βασικές) κατηγορίες: α. σε συνεργεία συνήθων οχημάτων (επιβατηγών αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων) μέχρι 3,5 τόνων μικτού φορτίου ή δυνατότητας μεταφοράς μέχρι 9 ατόμων και β. σε συνεργεία επισκευής και συντήρησης μεγάλων και βαρέων οχημάτων άνω των 3,5 τόνων μικτού φορτίου ή δυνατότητας μεταφοράς άνω των 9 ατόμων.
Σχετικά με τα συνεργεία επισκευής μηχανημάτων έργων (ΣΕΜΕ) και τα συνεργεία επισκευής αγροτικών μηχανημάτων, η έκδοση προεδρικών διαταγμάτων που θα καθορίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις λειτουργίας τους εκκρεμεί από το έτος 1985 (Ν. 1575/85, άρθρο 6, παρ. 4, ΦΕΚ/207/Α΄/11-12-1985).
Πρόσφατα είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση (ολοκληρώθηκε 16/1/2012) σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τις προϋποθέσεις άσκησης του επαγγέλματος τεχνίτη μηχανημάτων έργων και τους όρους ίδρυσης και λειτουργίας των συνεργείων αυτών. Επομένως, θεωρούμε ότι, αν στο παρόν σχέδιο προεδρικού διατάγματος δεν καθοριστούν με σαφήνεια όλες οι κατηγορίες των συνεργείων και σε ποιες περιοχές επιτρέπεται η κάθε κατηγορία, θα προκληθούν ερμηνευτικά και εφαρμοστικά προβλήματα στο μέλλον σχετικά με την αδειοδότηση τους.
Άρθρο 4 Περιοχές Γενικής Κατοικίας, αναφέρεται: 17. Συνεργεία αυτοκινήτων (εξαιρούνται τα συνεργεία επισκευής μεγάλων και βαρέων οχημάτων) με δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 9 ατόμων ή μέχρι 3,5 τόνων μικτού φορτίου.
Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής: 17. Α. Συνεργεία επισκευής και συντήρησης συνήθων οχημάτων
Όπως και στο άρθρο 5 Περιοχές Πολεοδομικού Κέντρου – Κεντρικής Λειτουργίας Πόλης — Τοπικού Κέντρου Συνοικίας – Γειτονιάς αναφέρεται (μάλλον εκ παραδρομής):
19. Συνεργεία αυτοκινήτων (όπως παρ. 16 άρθρου 4)
Να διορθωθεί ως εξής: 19. Συνεργεία αυτοκινήτων (όπως παρ. 17 άρθρου 4)
Στο σημείο αυτό θέλουμε να επισημάνουμε ότι στα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια πολλών Δήμων που έχουν τροποποιηθεί μετά το 1997, τα συνεργεία αυτοκινήτων εξαιρούνται από περιοχές Γενικής κατοικίας και Πολεοδομικού Κέντρου, χωρίς τεκμηρίωση.
Αντιλαμβανόμαστε ότι κάθε Δήμος έχει τις ιδιαιτερότητές του, τούτο, όμως, δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να εφαρμόζεται η ισχύουσα βασική πολεοδομική νομοθεσία, σύμφωνα με την οποία (Π.Δ. (5) ΄΄Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γης΄΄ ΦΕΚ/166/Δ’/6-3-1987 και άρθρο 6 του Ν. 3710/2008, ΦΕΚ/216/Α’/23-10-2008), τα συνεργεία συνήθων οχημάτων επιτρέπονται σε περιοχές γενικής κατοικίας και πολεοδομικού κέντρου. Κατ’ επέκταση θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την άρση των εξαιρέσεων που υφίσταται ο επισκευαστικός κλάδος.
Άρθρο 6 Περιοχές τουρισμού — αναψυχής — παραθεριστικής (δεύτερης) Κατοικίας
Προτείνεται να προστεθεί: 19. Α. Συνεργεία επισκευής και συντήρησης συνήθων οχημάτων
Θεωρούμε ότι στις περιοχές αυτές είναι αναγκαία η λειτουργία των συνεργείων συνήθων οχημάτων για την εξυπηρέτηση των οχημάτων του μόνιμου πληθυσμού και των εργαζομένων στις τουριστικές επιχειρήσεις, των οχημάτων προς ενοικίαση και των οχημάτων των τουριστών.
Άρθρο 9 Περιοχές χαμηλής και μέσης όχλησης ειδικών παραγωγικών εγκαταστάσεων
ΕΝΟΤΗΤΑ Α, Α.1. Περιοχές χαμηλής και μέσης όχλησης βιομηχανίας-βιοτεχνίας, βιομηχανικού και βιοτεχνικού πάρκου, ΒΙΠΑ – ΒΙΟΠΑ ειδικών παραγωγικών εγκαταστάσεων αναφέρεται:
Συνεργεία αυτοκινήτων
Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής:
11. Α. Συνεργεία συντήρησης και επισκευής συνήθων οχημάτων
Β. Συνεργεία συντήρησης και επισκευής βαρέων οχημάτων
Γ. Συνεργεία επισκευής μηχανημάτων έργων (ΣΕΜΕ)
Δ. Συνεργεία επισκευής αγροτικών μηχανημάτων
Α.3. Περιοχές χονδρεμπορίου
Προτείνεται να προστεθεί:
16. Α. Συνεργεία συντήρησης και επισκευής συνήθων οχημάτων
Β. Συνεργεία συντήρησης και επισκευής βαρέων οχημάτων
Γ. Συνεργεία επισκευής μηχανημάτων έργων (ΣΕΜΕ)
Δ. Συνεργεία επισκευής αγροτικών μηχανημάτων
Θεωρούμε ότι σε περιοχές όπου επιτρέπονται συναφείς δραστηριότητες (στάθμευση, πρατήρια υγρών καυσίμων, ΙΚΤΕΟ, σταθμοί υπεραστικών λεωφορείων, Εμπορευματικοί σταθμοί αυτοκινήτων κλπ.), κατά πάσα πιθανότητα εκ παραδρομής δεν έχει προβλεφθεί η λειτουργία των συνεργείων αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών.
ΕΝΟΤΗΤΑ Β
Β.1. Περιοχές επιχειρηματικού πάρκου (Β, Γ και Γ-ειδικού τύπου) αναφέρεται: 20. Συνεργεία αυτοκινήτων
Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής:
20. Α. Συνεργεία συντήρησης και επισκευής συνήθων οχημάτων
Β. Συνεργεία συντήρησης και επισκευής βαρέων οχημάτων
Γ. Συνεργεία επισκευής μηχανημάτων έργων (ΣΕΜΕ)
Δ. Συνεργεία επισκευής αγροτικών μηχανημάτων
Β.2. Περιοχές Τεχνολογικού Πάρκου
Προτείνεται να προστεθεί:
15. Α. Συνεργεία επισκευής και συντήρησης συνήθων οχημάτων
Θεωρούμε ότι στις περιοχές αυτές, όπου επιτρέπονται τα επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης και βιοτεχνικές – βιομηχανικές εγκαταστάσεις χαμηλής όχλησης, πρέπει να προβλέπεται η δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής συνήθων οχημάτων, τα οποία εμπλέκονται άμεσα και ενεργά στην τεχνολογία αιχμής και στις τεχνολογικές εξελίξεις των επιβατικών αυτοκινήτων.
Β.3. Περιοχές Εμπορευματικού Κέντρου, Ισχύουν τα όσα αναφέρονται στην παράγραφο Α.3. Περιοχές χονδρεμπορίου, δηλαδή να προστεθεί:
Α. Συνεργεία επισκευής και συντήρησης συνήθων οχημάτων
Β. Συνεργεία επισκευής και συντήρησης βαρέων οχημάτων
Γ. Συνεργεία επισκευής μηχανημάτων έργων (ΣΕΜΕ)
Δ. Συνεργεία επισκευής αγροτικών μηχανημάτων
Άρθρο 10 Περιοχές υψηλής όχλησης ειδικών παραγωγικών εγκαταστάσεων & Επιχειρηματικά πάρκα (τύπου Α) αναφέρεται:
11. Συνεργεία αυτοκινήτων
Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής:
11. Α. Συνεργεία συντήρησης και επισκευής συνήθων οχημάτων
Β. Συνεργεία συντήρησης και επισκευής βαρέων οχημάτων
Γ. Συνεργεία επισκευής μηχανημάτων έργων (ΣΕΜΕ)
Δ. Συνεργεία επισκευής αγροτικών μηχανημάτων
Άρθρο 11 Επιχειρηματικά Πάρκα Ενδιάμεσου Βαθμού Οργάνωσης (ΕΠΕΒΟ) αναφέρεται:
19. Συνεργεία αυτοκινήτων
Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής:
19. Α. Συνεργεία επισκευής και συντήρησης συνήθων οχημάτων
Β. Συνεργεία επισκευής και συντήρησης βαρέων οχημάτων
Γ. Συνεργεία επισκευής μηχανημάτων έργων (ΣΕΜΕ)
Δ. Συνεργεία επισκευής αγροτικών μηχανημάτων
Άρθρο 12 Οριοθετημένοι Οικισμοί, αναφέρεται:
14. Συνεργεία αυτοκινήτων (εξαιρούνται τα συνεργεία επισκευής μεγάλων και βαρέων οχημάτων) με δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 9 ατόμων ή μέχρι 3,5 τόνων μικτού φορτίου.
Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής:
14. Α. Συνεργεία επισκευής και συντήρησης συνήθων οχημάτων
Άρθρο 13 Περιοχές Ιδιαίτερων Χρήσεων
Προτείνεται να προστεθεί:
12. Α. Συνεργεία επισκευής και συντήρησης συνήθων οχημάτων
Β. Συνεργεία επισκευής και συντήρησης βαρέων οχημάτων
Γ. Συνεργεία επισκευής και συντήρησης έργων (ΣΕΜΕ)
Δ. Συνεργεία επισκευής και συντήρησης αγροτικών μηχανημάτων
Θεωρούμε ότι σε περιοχές όπου επιτρέπονται συναφείς δραστηριότητες (χώροι στάθμευσης, Ι.Κ.Τ.Ε.Ο., σταθμοί αστικών υπεραστικών λεωφορείων, Εμπορευματικοί σταθμοί αυτοκινήτων κλπ.), κατά πάσα πιθανότητα εκ παραδρομής δεν έχει προβλεφθεί η λειτουργία συνεργείων οχημάτων, η οποία κρίνεται αναγκαία για την εξυπηρέτηση των σχετικών αναγκών.
Άρθρο 14 Περιοχές Ελέγχου και Περιορισμού Δόμησης και Χρήσεων
Α. Ζώνες γεωργικών, δασικών, κτηνοτροφικών, αλιευτικών και λοιπών αγροτικών εκμεταλλεύσεων
Προτείνεται να προστεθεί:
12. Γ. Συνεργεία επισκευής μηχανημάτων έργων (ΣΕΜΕ)
Δ. Συνεργεία επισκευής αγροτικών μηχανημάτων
Ε. Συνεργεία επισκευής και συντήρησης μηχανών θαλάσσης
Θεωρούμε ότι σε περιοχές όπου κατεξοχήν γίνεται χρήση μηχανημάτων έργων, αγροτικών μηχανημάτων και αλιευτικών σκαφών, πρέπει να προβλεφθεί η δυνατότητα λειτουργίας των συγκεκριμένων κατηγοριών συνεργείων.
Γ. Ζώνες Εκτόνωσης Αστικών Επιβαρύνσεων αναφέρεται:
Συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων, πλυντήρια, λιπαντήρια
Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής:
10. Α. Συνεργεία επισκευής και συντήρησης συνήθων οχημάτων
Β. Συνεργεία επισκευής και συντήρησης βαρέων οχημάτων
Γ. Συνεργεία επισκευής μηχανημάτων έργων (ΣΕΜΕ)
Δ. Συνεργεία επισκευής αγροτικών μηχανημάτων
Άρθρο 16 Γενικές και Μεταβατικές Διατάξεις
Στις γενικές και μεταβατικές διατάξεις πρέπει να ληφθεί μέριμνα για τις ήδη νομίμως υφιστάμενες δραστηριότητες στις περιοχές εκείνες στις οποίες η χρήση πλέον δεν θα επιτρέπεται.
Συγκεκριμένα, για τα συνεργεία οχημάτων η νομιμότητά τους θα αποδεικνύεται από την άδεια λειτουργία τους και πρέπει να δίνεται η δυνατότητα παραμονής τους, εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων τους, προσθήκης μηχανολογικού εξοπλισμού ή ειδικότητας, δυνατότητα μεταβίβασης της άδειας λειτουργίας τους (όταν το συνεργείο είναι εφοδιασμένο με άδεια λειτουργίας αορίστου χρόνου) κλπ., εκτός εάν προβλέπεται ρητά η απομάκρυνσή τους εντός ορισμένου χρόνου.
_______________________________________________________________
ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Της παρ. 1Γ του άρθρου 1 του Π.Δ/γματος χρήσεων γης
ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΧΡΗΣΕΩΝ
αναφέρεται:
16. Ως Συνεργεία αυτοκινήτων, νοούνται :
Φανοποιΐα - αμαξώματα
Βουλκανιζατέρ
Βαφεία
Μηχανουργεία
Ηλεκτρολογεία
Συστήματα εξαγωγής καυσαερίων
Άλλα συνεργεία
Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής::
16. Ως Συνεργεία νοούνται :
Α. Συνεργεία επισκευής και συντήρησης συνήθων οχημάτων είναι τα συνεργεία επιβατηγών αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων μέχρι 3,5 τόνων μικτού φορτίου ή δυνατότητας μεταφοράς μέχρι 9 ατόμων Β. Συνεργεία επισκευής και συντήρησης βαρέων οχημάτων είναι τα συνεργεία μεγάλων και βαρέων οχημάτων άνω των 3,5 τόνων μικτού φορτίου ή δυνατότητας μεταφοράς άνω των 9 ατόμων. Συνεργεία οχημάτων είναι όλα τα συνεργεία του Ν. 1575/85 (ΦΕΚ 207/Α’/11-12-1985) και του Π.Δ/τος 78/88 (ΦΕΚ 34/Α’/25-2-1988) όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν όπως: Φανοποιεία, Βουλκανιζατέρ, Βαφεία, Ηλεκτρολογεία, Συστήματα εξαγωγής καυσαερίων & Άλλα συνεργεία. Γ. Συνεργεία επισκευής μηχανημάτων έργων (ΣΕΜΕ) είναι τα συνεργεία που ασχολούνται με την επισκευή και συντήρηση των μηχανημάτων έργων. Δ. Συνεργεία επισκευής αγροτικών μηχανημάτων είναι τα συνεργεία που ασχολούνται με την επισκευή και συντήρηση των αγροτικών μηχανημάτων.
Θεωρούμε ότι πρέπει γίνει σαφής αναφορά τόσο ως προς τις κατηγορίες των συνεργείων (συνήθη οχήματα, βαρέα οχήματα, μηχανήματα έργου, αγροτικά μηχανήματα) όσο και ως προς τις ειδικότητες των συνεργείων οχημάτων για να μην προκαλείται σύγχυση (π.χ. τα μηχανουργεία δεν είναι συνεργεία).
Ενημερωτικά αναφέρουμε ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι ειδικότητες των συνεργείων οχημάτων είναι:
Συνεργείο επισκευής και συντήρησης μηχανικών βλαβών
Συνεργείο επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών βλαβών
Συνεργείο επισκευής και συντήρησης συστημάτων πέδησης
Συνεργείο επισκευής και συντήρησης αντλιών πετρελαιοκινητήρων
Συνεργείο επισκευής και ελέγχου εξαεριωτήρων
Συνεργείο τοποθέτησης και επισκευής ταχογράφων, ταξιμέτρων και συναφών οργάνων
Συνεργείο επισκευής και συντήρησης συστημάτων ανάρτησης
Συνεργείο επισκευής και συντήρησης συστημάτων εξαγωγής καυσαερίων
Συνεργείο επισκευής και συντήρησης συστημάτων ψύξης
Συνεργείο επισκευής και συντήρησης αμαξωμάτων
Συνεργείο βαφής και συντήρησης
Συνεργείο επισκευής και συντήρησης τροχών
Συνεργείο επισκευής και συντήρησης μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων
Συνεργείο τοποθέτησης, επισκευής και συντήρησης συσκευών υγραερίου
Συνεργείο εγκατάστασης, επισκευής ψηφιακών ταχογράφων
Συνεργείο επιδιόρθωσης μικροφθορών αμαξωμάτων
Συνεργείο αερίων καυσίμων (υγραέριο και πεπιεσμένο φυσικό αέριο.
---
Γ. Ζητήματα του Υπουργείου Οικονομικών
1. Ως ο ασφαλέστερος και εγκυρότερος τρόπος πάταξης της παράνομης επισκευής θα ήταν, εάν η εφορία προκειμένου να εκδώσει σε ένα υποψήφιο επαγγελματία του χώρου την έναρξη επιτηδεύματος, να ζητούσε προηγουμένως την άδεια λειτουργίας του συνεργείου.
Αυτό όμως δεν γίνεται, ενώ για άλλους κλάδους ισχύει, γιατί τα συνεργεία αυτοκινήτων εξαιρούνται. Με τις πλημμελείς νομικές μας γνώσεις και όσο μπορούμε εμείς να το ψάξουμε βρήκαμε ότι αυτό στηρίζεται στο νόμο 3325/2005 και στην διευκρινιστική εγκύκλιο του υπουργείου οικονομικών 1031339/43/ΔΜ-Β. *(επισυνάπτονται για εξυπηρέτηση σας)
Με μια δεύτερη ανάγνωση αυτών των κειμένων έχουμε να κάνουμε τις παρακάτω παρατηρήσεις: Στη δικαιοδοσία του παραπάνω νόμου ανήκουν βιομηχανίες, βιοτεχνίες και επαγγελματικά εργαστήρια που υπάγονται στο Υπουργείο Ανάπτυξης και αδειοδοτούνται από αυτό. Συνεπώς ορθά σύμφωνα με το άρθρο 3 παράγραφος 2γ) τα συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων, μηχανημάτων έργων, καθώς και αγροτικών μηχανημάτων δεν υπάγονται στις διατάξεις αυτού του νόμου, διότι υπάγονται στον γνωστό σε εμάς νόμο 1575/85 που ορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων αυτοκινήτων που υπάγονται στο Υπουργείο Μεταφορών. Άλλωστε εάν τα συνεργεία αυτοκινήτων έπρεπε να υπακούουν και στους δύο παραπάνω νόμους θα έπρεπε να αδειοδοτούνται και από τα δύο υπουργεία πράγμα παράλογο.
Κατόπιν των παραπάνω είναι προφανές ότι και η προαναφερόμενη διευκρινιστική εγκύκλιος του Υπουργείου Οικονομικών λογικά δεν αναφέρεται στα συνεργεία αυτοκινήτων, τα οποία όμως δεν απαλλάσσονται από την υποχρέωση έκδοσης άδειας λειτουργίας από άλλο όμως υπουργείο και άλλο νόμο.
Συνεπώς εκείνο που χρειάζεται είναι να επιδιωχθεί να εκδοθεί νέα ή συμπληρωματική διευκρινιστική εγκύκλιος του Υπουργείου Οικονομικών προς τις Δ.Ο.Υ. όλης της χώρας, σύμφωνα με την οποία να απαιτείται η προσκόμιση της άδειας λειτουργίας προκειμένου να χορηγηθεί βεβαίωση έναρξης ή μεταβολής εργασιών.
Η παραπάνω υποχρέωση όχι μόνο δεν αντίκειται σε κανένα νόμο, παρά αντιθέτως εφαρμόζει πλήρως την κείμενη νομοθεσία.
Εάν όμως γίνει κατορθωτό αυτό που εμείς εισηγούμαστε και το οποίο και σύννομο είναι και επιπλέον νομοθετική ρύθμιση δεν χρειάζεται, θα έχουμε καταφέρει ένα σημαντικό πλήγμα κατά της πειρατείας του κλάδου. Τέλος επειδή ήδη πολλά συνεργεία έχουν κάνει έναρξη στις Δ.Ο.Υ. χωρίς την άδεια λειτουργίας (εξ υπαιτιότητας της πλημμελούς εφαρμογής των νόμων από πλευράς του υπουργείου οικονομικών) τώρα για να διορθωθεί το πρόβλημα θα πρέπει να απαιτείται η προσκόμιση της άδειας λειτουργίας και κατά τη θεώρηση βιβλίων και στοιχείων των ήδη λειτουργούντων συνεργείων.
---
Έχουμε ένα τελευταίο αίτημα προς εσάς. Ζητούμε να μας απαντήσετε γραπτώς σύμφωνα με την προσωπική σας άποψη επάνω στις προτάσεις μας ασχέτως των ενεργειών σας. Ακόμη και επιγραμματικές απαντήσεις θα μας ικανοποιήσουν. Θα θέλαμε να γνωρίζουμε εάν θεωρείτε τις προτάσεις μας αυτές λογικές και εφαρμόσιμες. Ζητούμε μια ειλικρινή ανταπόκριση εκ μέρους σας για να τη χρησιμοποιήσουμε ως οδηγό και πυξίδα καθώς οι πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις μας έχουν μεν αποπροσανατολίσει αλλά δεν έχουμε ξεστρατίσει από τον προορισμό μας.
Θέλουμε να κλείσουμε την επιστολή αυτή με την δήλωση ότι τελικά πιστεύουμε στην ειλικρίνεια του ενδιαφέροντός σας και για τον λόγο αυτό δεν επιχειρήσαμε να κάνουμε την επιστολή αυτή σύντομη και ευχάριστη αλλά ουσιαστική ώστε να μην βρει το δρόμο την παραμέλησης και κοπιάσαμε για να σας δώσουμε μια όσο το δυνατόν σαφέστερη εικόνα πιστεύοντας ότι με ευχαρίστηση θα σκύψετε πάνω από την ταλαιπωρία μας, κάνοντας ό,τι καλύτερο μπορείτε για το κράτος και τους πολίτες ως οφείλετε αλλά και ως επιθυμείτε.
Από το Δ.Σ.
Με εκτίμηση
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Χ. ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ Κ. ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ
Αγαπητά μέλη,
Η διοίκηση σας καλεί σε Τακτική Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 21/03/2012 στις 19:00 στην αίθουσα του Συνεταιριστικού Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. στο ΒΙΟ.ΠΑ., με θέματα:
1. Οικονομικός Απολογισμός.
2. Διοικητικός Απολογισμός.
3. Ενημέρωση της τρέχουσας νομοθεσίας.
4. Περιβαλλοντολογικοί όροι και αλλαγές.
5. Αλλαγές στην διαδικασία των καταγγελιών για την αποτελεσματική πάταξη της πειρατείας.
6. Χαράτσι ΔΕΗ.
7. Προτάσεις μελών.
8. Λοιπά.
Για να μπορέσουμε να προωθήσουμε τα συμφέροντα μας, είναι απαραίτητη η παρουσία όλων σας.
Από το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ Χ. ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ Κ.
Αρ. πρ.: 4055/130212
Ημ/νια : 13/02/2012
ΘΕΜΑ: Ενημερωτικό.
Αγαπητό μέλος,
1) Η Διοίκηση του Συλλόγου θα πραγματοποιήσει σε συνεργασία με την Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε. σεμινάρια με θέματα: Α) Εισαγωγή στην Πληροφορική για απασχολούμενους στην μικρή επιχείρηση διάρκειας 60 ωρών με κόστος 0,5€/την ώρα σύνολο 30€ για τις θεματικές ενότητες windows, word, excel & internet. Β) Εισαγωγή στην Πληροφορική για απασχολούμενους στην μικρή επιχείρηση διάρκειας 100 ωρών με κόστος 0,5€/την ώρα σύνολο 50€ για τις θεματικές ενότητες windows, word, excel, internet, PowerPoint & access. Με το πέρας των μαθημάτων όποιος θέλει μπορεί να συμμετάσχει σε εξετάσεις που οδηγούν σε πιστοποίηση αλλά δεν μας έχει ανακοινωθεί ακόμη το κόστος για τα εξέταστρα. Όσοι όμως παρακολουθήσουν το σεμινάριο θα ενημερωθούν εγκαίρως. Τα μαθήματα θα γίνονται τις καθημερινές απογευματινές ώρες. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν: οι εργοδότες, οι εργαζόμενοι, οι αυτοαπασχολούμενοι και τα συνβοηθούντα μέλη. Τα συνβοηθούντα μέλη είναι οι συγγενείς πρώτου βαθμού (παιδιά, σύζυγοι) που απασχολούνται στην προσωπική επιχείρηση μας (όχι εταιρία ΑΕ, ΟΕ κλπ) χωρίς να είναι ασφαλισμένοι.
2) Τα συνεργεία αυτ/των εντάσσονται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: Ψηφιακή Σύγκλιση digi-mobile «Ενίσχυση επιχειρήσεων για την αξιοποίηση καινοτόμων εφαρμογών σε ‘έξυπνες’ συσκευές κινητών επικοινωνιών και υπολογιστές-ταμπλέτες (tablet-pc)». Η μέγιστη επιδότηση είναι ύψους 7.000€ για επένδυση 10.000€. Πληροφορίες θα βρείτε στο http://www.digitalaid.gr.
3) Κλαδικές συναντήσεις θα προγραμματίσει η Διοίκηση με σκοπό την καλύτερη επαφή με τα μέλη και την προώθηση των θεμάτων.
4) Στα πλαίσια αναβάθμισης του δικτυακού μας τόπου, (site - www.sisam.gr) σας γνωστοποιούμε τα παρακάτω: α) Τα ενημερωτικά δελτία όπως αυτό που κρατάτε στα χέρια σας, θα αναρτώνται και θα παραμένουν πλέον εκεί ώστε να μπορείτε να τα αναζητήσετε ανά πάσα στιγμή. β) θα δημοσιεύονται αποφάσεις και ανακοινώσεις του Δ.Σ. καθώς και δραστηριότητες (όπως συναντήσεις των ειδικοτήτων που βρίσκεται σε εξέλιξη). γ) Εγκαινιάζεται νέα στήλη με Μικρές Αγγελίες μεταχειρισμένου εξοπλισμού συνεργείων αυτ/των. Όσοι ενδιαφέρεστε να αγοράσετε ή να πουλήσετε μεταχειρισμένα μηχανήματα – εργαλεία – υλικά (σχετικά με το επάγγελμα) παρακαλούμε στείλτε την αγγελία σας κατά προτίμηση ηλεκτρονικά με email στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. (που μπορεί να περιλαμβάνει και εικόνα του αντικειμένου) ή με φαξ στο 2421039719 (εάν κάποιος χρειάζεται βοήθεια για την σύνταξη του κειμένου της αγγελίας ας επικοινωνήσει με τον σύλλογο). δ) διατίθεται χώρος στην κεντρική σελίδα για διαφήμιση από επιχειρήσεις του χώρου μας αλλά και άλλες. Επικοινωνήστε με το σύλλογο για πληροφορίες. Όλες οι παραπάνω υπηρεσίες πλην του (δ) είναι δωρεάν.
Από το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Ευαγγέλου Χ. Σταμούλης Κ.