Νέα Συλλόγου ΣΙΣΑΜ

Αρ. πρ.:  4091/090412

                                                                                                                        Ημ/νια : 09/04/2012

 

ΠΡΟΣ

Επιμελητήριο Μαγνησίας

Δημητριάδος 176, 38221

Τηλ. 2421023271, Φαξ 2421031211

Τ.Θ. 1016

Υπόψη Δ.Σ.

Κοιν.: Σπανό Μιχαήλ &

Μπαρμπάκο Γεώργιο

 

ΘΕΜΑ : Ζητήματα λειτουργίας συνεργείων επισκευής οχημάτων.


Κυρίες Κύριοι,

            Κάθε χρόνο γίνεται όλο και πιο έντονο το πρόβλημα της πειρατείας στο κλάδο μας καθώς

είμαστε ένας κλάδος στον οποίο η εφορία πραγματοποιεί την έναρξη επιτηδεύματος χωρίς να ζητάει παράλληλα και τις νομιμοποιητικές άδειες (ήτοι άδεια λειτουργίας και άδεια άσκησης επαγγέλματος).


             Ειδικότερα : Ως ο ασφαλέστερος και εγκυρότερος τρόπος πάταξης της παράνομης επισκευής θα ήταν, εάν η εφορία προκειμένου να εκδώσει σε ένα υποψήφιο επαγγελματία του χώρου την έναρξη επιτηδεύματος, να ζητούσε προηγουμένως την άδεια λειτουργίας του συνεργείου.
Αυτό όμως δεν γίνεται, ενώ για άλλους κλάδους ισχύει, γιατί τα συνεργεία αυτοκινήτων εξαιρούνται. Με τις πλημμελείς νομικές μας γνώσεις και όσο μπορούμε εμείς να το ψάξουμε βρήκαμε ότι αυτό στηρίζεται στο νόμο 3325/2005 και στην διευκρινιστική εγκύκλιο του υπουργείου οικονομικών 1031339/43/ΔΜ-Β. *(επισυνάπτονται για εξυπηρέτηση σας).

            Με μια δεύτερη ανάγνωση αυτών των κειμένων έχουμε να κάνουμε τις παρακάτω παρατηρήσεις: Στη δικαιοδοσία του παραπάνω νόμου ανήκουν βιομηχανίες, βιοτεχνίες και επαγγελματικά εργαστήρια που υπάγονται στο Υπουργείο Ανάπτυξης και αδειοδοτούνται από αυτό. Συνεπώς ορθά σύμφωνα με το άρθρο 3 παράγραφος 2γ) τα συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων, μηχανημάτων έργων, καθώς και αγροτικών μηχανημάτων δεν υπάγονται στις διατάξεις αυτού του νόμου, διότι υπάγονται στον γνωστό σε εμάς νόμο 1575/85 που ορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων αυτοκινήτων που υπάγονται στο Υπουργείο Μεταφορών. Άλλωστε εάν τα συνεργεία αυτοκινήτων έπρεπε να υπακούουν και στους δύο παραπάνω νόμους θα έπρεπε να αδειοδοτούνται και από τα δύο υπουργεία πράγμα παράλογο.
            Κατόπιν των παραπάνω είναι προφανές ότι και η προαναφερόμενη διευκρινιστική εγκύκλιος του Υπουργείου Οικονομικών λογικά δεν αναφέρεται στα συνεργεία αυτοκινήτων, τα οποία όμως δεν απαλλάσσονται από την υποχρέωση έκδοσης άδειας λειτουργίας από άλλο όμως υπουργείο και άλλο νόμο.

            Συνεπώς εκείνο που χρειάζεται είναι να επιδιωχθεί να εκδοθεί νέα ή συμπληρωματική διευκρινιστική εγκύκλιος του Υπουργείου Οικονομικών προς τις Δ.Ο.Υ. όλης της χώρας, σύμφωνα με την οποία να απαιτείται η προσκόμιση της άδειας λειτουργίας προκειμένου να χορηγηθεί βεβαίωση έναρξης ή μεταβολής εργασιών.

            Η παραπάνω υποχρέωση όχι μόνο δεν αντίκειται σε κανένα νόμο, παρά αντιθέτως εφαρμόζει πλήρως την κείμενη νομοθεσία.

             Εάν όμως γίνει κατορθωτό αυτό που εμείς εισηγούμαστε και το οποίο και σύννομο είναι και επιπλέον νομοθετική ρύθμιση δεν χρειάζεται, θα έχουμε καταφέρει ένα σημαντικό πλήγμα κατά της πειρατείας του κλάδου. Τέλος επειδή ήδη πολλά συνεργεία έχουν κάνει έναρξη στις Δ.Ο.Υ. χωρίς την άδεια λειτουργίας (εξ υπαιτιότητας της πλημμελούς εφαρμογής των νόμων από πλευράς του υπουργείου οικονομικών) τώρα για να διορθωθεί το πρόβλημα θα πρέπει να απαιτείται η προσκόμιση της άδειας λειτουργίας και κατά τη θεώρηση βιβλίων και στοιχείων των ήδη λειτουργούντων συνεργείων.

Τέλος για όσο διάστημα η πρόταση μας προσκρούει στα γραφειοκρατικά εμπόδια της κεντρικής διοίκησης, ζητούμε από το Επιμελητήριο Μαγνησίας να μην εγγράφει νέα μελή του κλάδου μας χωρίς την προσκόμιση της άδειας λειτουργίας, πράγμα που ήδη γίνεται σε άλλους νομούς της χώρας από τα κατά τόπους Επιμελήτρια. 

 

Ακόμη ένα άλλο θέμα για το οποίο χρειαζόμαστε την βοήθεια σας είναι αυτό της ένταξης των συνεργείων στα ΕΣΠΑ. Ο κλάδος της επισκευής των οχημάτων (σε όλους τους κωδικούς ΚΑΔ) που εκπροσωπούμε έχει ωφεληθεί σε πολύ μικρό ποσοστό από σχετικά προγράμματα, τόσο στον τομέα ανταλλακτικών (εμπόριο) όσο και στον τομέα της επισκευής (παροχή υπηρεσιών). Μετά από μεγάλες πιέσεις της Διοίκησης προς τους αρμόδιους φορείς καταφέραμε να εξασφαλίσουμε για πρώτη φορά το δικαίωμα της συμμέτοχης του κλάδου στο Γ’ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ (2000-2006) ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  “ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ” ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ” το οποίο έτυχε της αναμενόμενης υποδοχής από το κλάδο μας. Αυτό δείχνει αφενός μεν την μεγάλη ανάγκη, αφετέρου την μεγάλη δυνατότητα απορρόφησης των επενδύσεων με σκοπό την ανάπτυξη. Βέβαια και σε αυτή την φάση εξαιρεθήκαμε από την επιδότηση της μετεγκατάστασης παρόλο που τα συνεργεία επισκευής ανά την Ελλάδα διώκονται συστηματικά προς πιο αποκεντρωμένες περιοχές, δεν καταφέραμε την εξασφάλιση της συμμετοχής μας στη Δράση 2.12.6, «Ενίσχυση της μετεγκατάστασης επιχειρήσεων σε ΒΙΠΕ, ΒΙΠΑ, ΒΙΟΠΑ, Τεχνοπόλεις ή άλλες μορφές ΒΕΠΕ», του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητας (ΕΠΑΝ) παρ’ όλες τις μεγάλες και διαρκείς ανάγκες.

Επειδή κάθε χρόνο ανακαλύπτουμε εκ των υστέρων ότι τα συνεργεία εξαιρούνται συστηματικά από σχετικές προκηρύξεις, ζητούμε να μεριμνήσετε ώστε να εξασφαλιστεί η συμμετοχή των επιχειρήσεων του κλάδου σε μελλοντικές προκηρύξεις που θα μας αφορούν, γιατί σας υπενθυμίζουμε πως ο επισκευαστικός κλάδος αντιμετωπίζει τις συγκριμένες οικονομικές συγκυρίες με τα τελευταία ψήγματα γενναιότητας που του έχουνε απομείνει, άλλωστε οι μελέτες έχουν δείξει ότι οι επενδυτικές κινήσεις αυτού του κλάδου όχι μόνο διατηρούν θέσεις εργασίας αλλά δημιουργούνται και νέες που τόσο τις έχει  ανάγκη ο τόπος μας.  

           Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για όποια για τις ενέργειες σας.





Από το Δ.Σ.

Με εκτίμηση

 

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                            Ο  Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

 

Χ. ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ                                             Κ. ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ